sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Viikonloppu fiiliksiä

Sateisesta säästä huolimatta tuli käytyä juoksulenkillä eilen lauantaina ja myös tänään. Lenkin jälkeen tein myös kotitreeniä, kyykkyjä, vatsoja, X-hyppyjä yms. aikaa jumppailuun käytin noin 30 minuuttia venytyksien kera. Kävin myös vaa'alla, ja paino oli tippunut n.2 kiloa viime punnituksesta, joka oli noin 3 viikkoa sitten. Olisin tietenkin toivonut painon pudonneen nemmän, ja tuntuu että painoa olisi pudonnut enemmän kuin tuon 2 kiloa, mutta täytyy muistaa etta tälläiset muutokset ottavat aikansa, ja kärsivällisyys palkitaan :)


Kärsivällisyys ei ole koskaan ollut mun parhaita puolia. Tämä projekti on mulle samalla myös kärsivällisyys treeniä, ja olen ollut kyllä yllättynyt omasta kehityksestäni, pullahiirestä aamupuuron syöjäksi. Tietty välillä tekee tiukkaa ja tekisi vaan mieli syödä satakiloa suklaata, mutta sillon täytyy vaan yrittää kerätä ajatukset ja muistaa ettei suklaan syönti ole kuin hetken ilo, jonka voi hyvin säästää herkkupäivään. Vaikka sitten joskus sortuisikin, ei pidä silti luovuttaa, vaan jatkaa vaan eteenpäin entistä kovemmin.

 Olen aina tykännyt syödä terveellisesti ja kasviksiakin olen aina rakastanut, mutta tämän päälle olen sitten vielä herkutellut oikein kunnolla. Nyt muutos on ollut suuri kun olen pitänyt tiukasti kiinni ruoka-ajoista ja pitänyt annokset hillityn kokoisina. Sen olen kyllä todistanut varmaksi, että  kun syö kunnon aamiaisen -itse syön joka aamu ruispuuroa ja pellavansiemiä-, pysyy napostelu himo päivän aikana hyvin kurissa. Hiilarit pyrin tankkaamaan aamupäivästä, eli aamiaisella ja lounaalla. Lounaalla saatan ottaa esim yhden ruisleipäviipaleen, riisin tai perunan sijasta, sillä kouluruokalassa ei aina ole tarjolla esim. tummaa riisiä. Loppupäivän välttelen hiilareita. Väli- ja iltapalaksi syön yleensä rahkaa ja marjoja tai hedelmiä, ja päivälliseksi salaattia, raejuustoa ja kanaa, jauhelihaa tjsp.

Tänään innostuin tekemään kasvispihvejä. Ne sisälsivät porkkanaraastetta, pakastepinaattia, kidneypapuja, kikherneitä, kanamunaa, sipulia ja mausteita.

Pari kuvaa viikonlopun eväistä:


Pirkan rasvatonta mansikkarahkaa 74kcal per 150g prk, 100g rasvatonta rahkaa ja kiiviä




                                       Tässä kasvispihvit, oli supermega hyviä.

                           Viikonlopun kauppaostokset näytti tältä


Yks kotijumpan hauskuus on se kun voi itse valkkailla biisit. Treenatessa tulee kuunneltua sellasta biletyshumppaa mitä ei ehkä muuten kyllä tulis kuunneltua :D

Huomenna jatkuu taas arkinen aherrus. Voisin laittaa tänne viikolla before-after kuvia helmikuusta nykypäivään. Pidetään motivaatiota yllä ja tavoitteet korkealla! Kärsvivällisyys ja kova treeni tuottaa varmasti tuloksia. 

- Hanna :)

1 kommentti:

  1. Voi Hanna!

    Ihana postaus. Oon niin ilonen sun puolesta, voikun itsekin löytäis noin hyvää itsekuria itsestään. Jatka samaan malliin!

    VastaaPoista